Książki o modzie godne polecenia

Modą interesuje się praktycznie od dziecka, dlatego już dawno zaczęłam o niej czytać. Czytam zarówno o historii mody, poprzez biografie projektantów po książki o tworzeniu ubrań np. czym charakteryzuje się szycie mody haute couture.

Właśnie wypożyczyłam biografię Prady i mam nadzieję, że mnie zachwyci. Z pozycji, które mogę śmiało polecić to na pewno biblia każdej osoby interesującej się ubiorem, czyli pozycja: Historia Mody- Francois Boucher, wydawnictwa ArkadyZnajdziecie w niej praktycznie wszystko.

Jest to szczegółowy opis ubiorów poprzez wieki i regiony na Świecie. Znajdziecie tam nazewnictwo na nawet najmniejsze detale ubioru. Książka jednak nie opisuje za bardzo dodatków, jednak można się z niej bardzo dużo dowiedzieć o elementach ubioru. Jest to swoista encyklopedia i w taki sam sposób napisana.

historia-mody-b-iext40616119

Kolejną książką, a właściwie książkami, które zawierają wiele interesujących ciekawostek na temat mody są książki wydawnictwa Taschen, czyli MODA-Historia Mody XX wieku i MODA 21 WIEKU. Obie pozycje w interesujący sposób pokazują charakterystykę obu epok. Jednakże w Modzie XX wieku przeważa opisywanie tendencji dziesięciolecie po dziesięcioleciu i przełomowych projektów, a w Modzie 21 wieku są opisani najlepsi projektanci debiutujący w XXI wieku na rok 2012 , bo wtedy książka została wydana.

Z czystym sumieniem mogę też zarekomendować Sekrety Mody- Yann Kerlau, przełożone przez Magdalenę Kowalczyk, z wydawnictwa Bukowy Las. Powiem szczerze, że biorąc książkę do ręki nie spodziewałam się zbyt wiele, ale muszę powiedzieć, że się myliłam.

Jest ona bardzo wciągająco napisana i przedstawia krótkie i rzeczowe biografie projektantów, którzy najbardziej zrewolucjonizowali modę od początku XIX wieku jak Charles Worth, Balenciaga, Yves Saint Laurent czy Rei Kawakubo..

Jest to swoiste kompendium wiedzy, nawet dla osób, które dopiero co zaczynają interesować się tym tematem. Znajdziecie tam opisy tego, jak najsłynniejsi projektanci doszli do pozycji, w której się znaleźli.

9788363431792

Ostatnią z pozycji, które lubię i mogę śmiało polecić jest to polska pozycja wydana w roku 2015 redaktorki magazynów o modzie i stylu  Karoliny Sulej pod tytułem MODNI- Od Arkadiusa do Zienia. Opisuje ona genezę powstania znanych, polskich marek modowych takich jak MMC, Local Heroes, Blessus, a nawet… PROSTO. Przeprowadza ona także wywiady ze znanymi projektantami jak Ewa Minge czy Gosia Baczyńska oraz pokazuje czym aktualnie zajmuje się niegdyś znany- Arkadius. Śmiało mogę polecić. To według mnie najbardziej interesująca pozycja z polskich wydań, jaka wpadła mi w ręce.

modni-od-arkadiusa-do-zienia-b-iext36424440

Czytałam też wiele innych książek o modzie, które były ciekawe, ale te wyżej wymienione zdecydowanie zapamiętałam na dłużej. A może Wy macie jakąś książkę o modzie i stylu, którą możecie mi śmiało polecić? Na pewno chętnie do niej zajrzę.

One thought on “Książki o modzie godne polecenia

Skomentuj

