Miękki jak…Aksamitny Trend

Aksamit, czyli jeden z najszlachetniejszych materiałów. Powstaje wyłącznie w procesie tkania, pomimo tego, że w branży odzieżowej możemy się spotkać z dzianinami o podobnym wyglądzie.

Aksamit inspiruje nie tylko osoby tworzące modę, ale także reżyserów. Z tematem skojarzył mi się najbardziej film jednego z moich ulubionych reżyserów Davida Lynch’a pod tytułem „Blue Velvet”, w którym przewijał się motyw aksamitnego szlafroka, który nosiła główna bohaterka. Wiele firm używa nazwy tego materiału w nazwie swoich marek, aby nadać nuty elegancji hotelom, kolekcjom mebli i restauracjom, które są ich własnością.

Od niedawna Świat ponownie oszalał na punkcie eleganckiej, dodającej stylizacji nuty  glamour- tkaniny aksamitnej. Aksamit sprawia, że nawet ubrania o prostym kroju zyskują luksusowego wyglądu. Pojawił się ona w wielu kolekcjach projektantów na jesień/zimę 2016, co przedstawiłam powyżej. Pokochały go też gwiazdy i blogerki-zdjęcia poniżej. To zdecydowanie mój ulubiony trend sezonu.

Ja swoją granatową, aksamitną marynarkę znalazłam w secondhandzie na Dmowskiego za 5zł, ale jeżeli nie macie ochoty i czasu na szukanie można też oczywiście skorzystać z  ubrań z sieciówek lub od projektantów.

Sieciówki:

This slideshow requires JavaScript.

 

Uwielbiam nietypowe połączenia tego materiału, czyli przełamanie jego eleganckiego wyglądu w sportowy sposób. Można z tego trendu korzystać w formie maxi, czyli ubrać długą, aksamitną sukienkę, ale można również kupić sobie tylko buty czy torebkę z tej tkaniny, aby wyglądać modnie.

Mam dla Was pomysł na stylizację z kurtką z Bershka, która mi się wyjątkowo spodobała.

bershka

  1. Kurtka Bershka
  2. Spodnie Misguided
  3. Rękawiczki Mango
  4. Buty Marella

Druga stylizacja jest z sukienką, a zainspirowała mnie nieznajoma Pani, siedząca niedawno w restauracji mnie obok. Pozdrawiam stylową Panią z Oliwy!

zara-dress-red

  1. Sukienka Stradivarius
  2. Kurtka Topshop
  3. Buty Swear
  4. Mini Torebka Aldo
  5. Kolczyki Pilgrim

Projektanci i polskie marki: 

Polskie marki też jak zwykle biorą pod uwagę obowiązujące, światowe trendy.

This slideshow requires JavaScript.

 

Stylizacja z piękną marynarką Muses. Można ją ubrać tak jak Cara Delevigne na zdjęciu poniżej. Jednak temperatury w Polsce są już dla mnie zdecydowanie na to za niskie. Dlatego dodałam do niej legginsy od Edyty Jermacz.

muses-133

2137594a25955c23c33472847682dbad

Skomentuj

